نظافت و نگهداری شیرآلات در خانه

1- شیر آلات بخش مهمی از بخش های تاسیساتی خانه را به خود اختصاص می دهند که براق بودن شیرهای آب می تواند نشانه ای از پاکی و تمیزی بانوی خانه باشد. البته دقت داشته باشید که برای تمیز کردن این بخش باید نکات خاصی را نیز رعایت کنید .

2- بهتر است قبل از آنکه شروع به تمیز کردن شیرها کنید، جنس آن را مشخص کنید. برخی از شیرها از جنس های خاصی مانند پلاستیک هستند که تمیز کردن آن خیلی ساده تر است و روش های دیگر بیشتر به آن ها آسیب

می زند .

3- نکته ای که بسیاری از خانم ها آن را به اشتباه برداشت می کنند استفاده از جرمگیرهای مختلف برای تمیز کردن شیرآلات است. وایتکس و یا دیگر جرم گیرها بیشتر باعث از بین رفتن رنگ شیرها می شوند .

4- بهترین راه برای شستشوی شیرآلات استفاده از محلول آب و صابون است که رنگ طبیعی آنها را حفظ میکند و باعث براق شدن میشود. بهتر است از اسکاج های نرم و اسفنجی استفاده کنید تا خطی روی آن ها ایجاد نشود .

5- برای جلوگیری از جرم گرفتن شیر آلات شستن پی در پی آن در پایان هر روز لازم است .

6- حتی آب خالص هم قادر به پاک کردن شیرآلات است در صورتی که این شستشو مداوم و روزانه باشد ولی بازهم در صورتی که از مواد شوینده ساده استفاده کنید بهتر است .

7- سرکه یکی از مواد طبیعی است که می توانید از آن استفاده کنید. بسیاری از افراد با تجربه محلول سرکه و آب را بهترین تمیز کننده و براق کننده شیر آلات می دانند .

ارسال دیدگاه